Παρασκευή 14 Μαρτίου 2014

Φίλτρο στην Ψήφο- Σε τί τακτικές επιρροής είμαστε αποδέκτες;

Φίλτρο στην Ψήφο- Σε τί τακτικές επιρροής είμαστε αποδέκτες; (Νο1)


Το παρακάτω κείμενο είναι μετάφραση αποσπάσματος από το Εγχειρίδιο Σχεδιασμού Πολιτικής Καμπάνιας:
https://www.ndi.org/files/Political_Campaign_Planning_Manual_Malaysia.pdf

"Το Εθνικό Ινστιτούτο Δημοκρατίας για τα Διεθνή Κοινά (National Democratic Institute - NDI) είναι μία διεθνής μη κερδοσκοπική οργάνωση που δουλεύει για να ενδυναμώσει και να διευρύνει την δημοκρατία διεθνώς. Καλώντας ένα διεθνές δίκτυο εθελοντών ειδικών, το NDI παρέχει πρακτική βοήθεια σε πολιτικούς ηγέτες προωθώντας δημοκρατικές αξίες, πρακτικές και όργανα. Το NDI συνεργάζεται με Δημοκράτες κάθε έθνους του κόσμου για να χτίσει πολιτικές οργανώσεις, ασφαλείς εκλογές και να προωθήσει την συμμετοχή των πολιτών και την προσβασιμότητα τους στην κυβέρνηση."
[...]
Βήμα 4ο: Αναπτύσσοντας το μήνυμα της εκλογικής καμπάνιας

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ;
Από τη στιγμή που έχετε αποφασίσει ποιος είναι το κοινό σας-στόχος, χρειάζεται να αποφασίσετε τι θα πείτε για να τους πείσετε να σας ψηφίσουν. Αυτό θα είναι το μήνυμα της καμπάνιας σας. Λέει στους ψηφοφόρους γιατί αναλαμβάνετε το εκάστοτε αξίωμα και γιατί θα έπρεπε να διαλέξουν εσάς αντί των αντιπάλων σας για το αξίωμα αυτό. Ακούγεται απλό, δεν είναι; Λοιπόν, για άλλη μία φορά, είναι φαινομενικά περίπλοκο.
Για παράδειγμα, ας ξεκινήσουμε λέγοντας τι δεν είναι ένα μήνυμα. Το μήνυμα μίας καμπάνιας δεν είναι το πρόγραμμα του υποψηφίου για το τι θα κάνει εάν εκλεχθεί, δεν είναι μία λίστα των θεμάτων που θα υπογραμμίσει ο υποψήφιος, και δεν πρόκειται για μία απλή πιασάρικη φράση ή σλόγκαν. Όλα αυτά τα στοιχεία μπορούν να αποτελέσουν μέρος του μηνύματος της πολιτικής καμπάνιας, ανάλογα με το αν θα πείσουν ή όχι τους ψηφοφόρους, αλλά δεν θα έπρεπε να συγχέονται με το μήνυμα, μία απλή δηλαδή δήλωση που θα επαναλαμβάνεται συνέχεια και συνέχεια κατά τη διάρκεια της καμπάνιας μέχρις ότου να πείσει τους ψηφοφόρους-στόχους.

ΤΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΤΟΥΣ ΨΗΦΟΦΟΡΟΥΣ ΚΑΙ ΠΩΣ ΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΤΙΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΤΟΥΣ
Υπάρχουν δύο σημαντικά πράγματα που χρειάζεται να θυμάστε για τους ψηφοφόρους. Το πρώτο είναι το τι είναι σημαντικό σε εκείνους και το δεύτερο οι πηγές πληροφοριών τους.
Σκεφτείτε για ένα λεπτό, ποια είναι τα πιο σημαντικά ζητήματα στο μυαλό των ψηφοφόρων; Η λίστα των προτεραιοτήτων τους μπορεί πιθανόν να μοιάζει κάπως έτσι:

1. Πώς τα πάνε με τον ή την σύζυγο τους, το αγόρι, κορίτσι τους ή οποιονδήποτε άλλο;
2. Πώς τα πάνε τα παιδιά τους ή οι γονείς τους είτε στο σχολείο, είτε στη ζωή τους;
3. Πώς τα πάνε στις δουλειές τους, ή αν έχουν ή δεν έχουν αρκετά χρήματα για να περάσουν;
4. Πώς τα πάει η ομάδα ποδοσφαίρου που υποστηρίζουν, γιατί συνεχίζει να χάνει και το αν θα είναι δυνατόν να δουν το επόμενο παιχνίδι. Ποια είναι η αγαπημένη τους διασημότητα που θα πρωταγωνιστήσει στα επόμενα show και πότε θα μπορούν να την δουν;
5. Ποιον θα έπρεπε να ψηφίσουν αύριο για τις εκλογές;

Το θέμα είναι πως εσείς και η εκλογική καμπάνιά σας είναι αρκετά χαμηλά στις προτεραιότητες της λίστας του μέσου όρου των ψηφοφόρων. Όλα τα άλλα θέματα που βρίσκονται υψηλότερα στη λίστα, θα έχουν πολύ πιο άμεση επιρροή στη ζωή τους σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, και με λίγη προσοχή από εκείνους και οι ίδιοι θα έχουν πολύ άμεση επιρροή σε αυτά τα πράγματα.
Το δεύτερο πράγμα που χρειάζεται να θυμάστε είναι ότι οι ψηφοφόροι βομβαρδίζονται με πληροφορίες καθημερινά. Λαμβάνουν μηνύματα από την τηλεόραση και το ράδιο, παίρνουν αναφορές στη δουλειά, παίρνουν διαφημίσεις όλη την ώρα, και ακούν ζουμερά κουτσομπολιά για τον γείτονα του διπλανού τετραγώνου. Οι υποψήφιοι νομίζουν ότι ο διαγωνισμός τους είναι το προβάδισμα τους από τον άλλο διεκδικητή του ίδιου αξιώματος, όταν στην πραγματικότητα ο διαγωνισμός τους για την προσοχή του ψηφοφόρου είναι όλες οι άλλες πηγές πληροφοριών που ο υποψήφιος λαμβάνει καθημερινά. Το μήνυμα της καμπάνιας σας πρέπει να σπάσει αυτόν τον παχύ τοίχο των άλλων πληροφοριών.
Επομένως, ενώ οι υποψήφιοι και οι εργαζόμενοι της καμπάνιας ξοδεύουν ώρες και ώρες, μέρες και μέρες, μήνες και μήνες σκεπτόμενοι, προβληματιζόμενοι για το τι θα κάνουν για αυτή την καμπάνια, οι ψηφοφόροι θα σας δώσουν ένα λεπτό ή δύο από τον πολύτιμο χρόνο τους και την προσοχή τους. Δεν πρέπει να τον ξοδέψετε.
Η διαφήμιση των εταιρειών το κατανοεί αυτό. Για αυτό το λόγο έρχονται με ιδέες ξεκάθαρες, ακριβή μηνύματα και ξοδεύουν πολλά χρήματα για να βεβαιωθούν ότι το κοινό – στόχος βλέπει, ακούει και δοκιμάζει εκείνο το μήνυμα όσο το δυνατόν περισσότερες φορές. Πρέπει να κάνετε το ίδιο πράγμα. Μπορείτε να ξοδέψετε ώρες για ώρες γράφοντας τους πιο σκεπτόμενους λόγους δηλώσεων και άρθρα ενημερώσεων, όμως αν οι ψηφοφόροι τα πετάξουν στα σκουπίδια σε 15 δεύτερα, εάν κανείς δεν τα διαβάσει, απλά ξοδεύετε τον χρόνο σας.
Λέγοντας αυτά, θα έπρεπε να έχετε τον μεγαλύτερο σεβασμό προς τους ψηφοφόρους σας. Μπορούν να διακρίνουν το μη ειλικρινές μήνυμα πιο γρήγορα και από όσο μπορεί να το πει ο πολιτικός.

ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΕΝΟΣ ΚΑΛΟΥ ΜΗΝΥΜΑΤΟΣ
Υπάρχουν πολλά κριτήρια που καθιστούν ένα μήνυμα δυνατό.

ΕΝΑ ΜΗΝΥΜΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΤΟΜΟ
Οι ψηφοφόροι έχουν πολύ λίγη υπομονή για να ακούσουν πολιτικούς που μακρηγορούν. Εάν δεν μπορείτε αποτελεσματικά να μεταφέρετε το μήνυμα σας σε έναν ψηφοφόρο σε λιγότερο από ένα λεπτό, τότε σίγουρα θα χάσετε την προσοχή του και πιθανότατα την ψήφο του.

ΕΝΑ ΜΗΝΥΜΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΙΣΤΟ
Το μήνυμα πρέπει να πηγάζει από αξίες, πρακτικές, τακτικές και την ιστορία του υποψηφίου. Δεν μπορεί να είναι ασυνεχές με το πλαίσιο που έχει πίσω του ο υποψήφιος. Επιπλέον το μήνυμα θα πρέπει να είναι πιστευτό. Οι υποψήφιοι που κάνουν μη ρεαλιστικές υποσχέσεις απλώς προστίθενται στην απάθεια του ψηφοφόρου. Οι ψηφοφόροι πρέπει να πιστεύουν πως όσα λέτε, τόσο για τον εαυτό σας όσο και για το τι θα κάνετε, είναι αληθινά. Είναι ωστόσο πολύ σημαντικό να στηρίξετε τις θέσεις σας με αποδείξεις εμπειρίας ή γνώσεις από το προσωπικό σας παρελθόν. Λέγοντας ότι καταλαβαίνετε ένα πρόβλημα ή ένα ζήτημα χωρίς να προβάλλεται το γιατί ή το πώς εσείς το καταλαβαίνετε είναι σπατάλη του χρόνου σας αλλά και του χρόνου του ψηφοφόρου.

ΕΝΑ ΜΗΝΥΜΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΕΙΣΤΙΚΟ ΚΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΣΤΟΥΣ ΨΗΦΟΦΟΡΟΥΣ
Πρέπει να μιλάτε για θέματα που είναι σημαντικά στο κοινό σας- στόχο. Αυτά τα θέματα συχνά θα είναι προβλήματα που οι ψηφοφόροι θα αντιμετωπίζουν καθημερινά στις ζωές τους, όχι ζητήματα που οι πολιτικοί νομίζουν ότι είναι σημαντικά στη δημόσια πολιτική. Οι ψηφοφόροι είναι πιο πιθανό να υποστηρίξουν υποψηφίους που τους μιλάνε για τις δουλειές τους, για τη μόρφωση των παιδιών τους ή για τη σύνταξή τους, τότε ο υποψήφιος που μιλάει για τον προϋπολογισμό, ακόμα και αν ο προϋπολογισμός μπορεί να πέφτει με όλα αυτά τα θέματα. Να θυμάστε ότι προσπαθείτε να πείσετε τον ψηφοφόρο ότι είστε ο καλύτερος υποψήφιος για να τον εκπροσωπήσετε και να τον πείσετε να κάνει κάτι, συγκεκριμένα να ψηφίσει για εσάς.

ΕΝΑ ΜΗΝΥΜΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΕΙΧΝΕΙ ΑΝΤΙΘΕΣΗ
Οι ψηφοφόροι πρέπει να κάνουν μία επιλογή μεταξύ εσάς και των άλλων υποψηφίων. Χρειάζεται να ξεκαθαρίσετε στους ψηφοφόρους πώς διαφέρετε από τους λοιπούς υποψηφίους στον αγώνα αυτό συγκρίνοντας τον εαυτό σας με αυτούς. Εάν ο κάθε υποψήφιος παίρνει θέσεις για οικονομική ανάπτυξη και κοινωνική ασφάλιση, τότε οι υποψήφιοι δεν θα έχουν κάποιον δρόμο για να κάνουν ξεκάθαρη επιλογή. Εάν, από την άλλη πλευρά, υποστηρίζετε τις περικοπές των φόρων για αυτή την συγκεκριμένη βιομηχανία και οι αντιπάλοι σας δεν το κάνουν, τότε οι ψηφοφόροι θα έχουν μία πολύ ξεκάθαρη επιλογή.

ΕΝΑ ΜΗΝΥΜΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΞΕΚΑΘΑΡΟ ΚΑΙ ΝΑ ΜΙΛΑΕΙ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ
Το μήνυμά σας πρέπει να μεταδίδεται σε μία γλώσσα που οι ψηφοφόροι χρησιμοποιούν και κατανοούν εύκολα. Πολύ συχνά οι πολιτικοί θέλοντας να εντυπωσιάσουν τους ψηφοφόρους με το πόσο έξυπνοι είναι, χρησιμοποιούν τεχνικές λέξεις που είτε οι ψηφοφόροι δεν καταλαβαίνουν ή δεν έχουν κάποιο πραγματικό νόημα για αυτούς. Δεν θέλετε να κάνετε το κοινό των ψηφοφόρων να πρέπει να δουλέψει Το να δημιουργήσετε μία οπτική εικόνα στο μυαλό των ψηφοφόρων είναι πολύ καλύτερο. Μιλήστε για ανθρώπους, πράγματα και αληθινές καταστάσεις της ζωής για να περιγράψετε αφηρημένες ιδέες, όπως οικονομική πολιτική.
Η πολιτική είναι μία συναισθηματική επιχείρηση και οι πολιτικοί που ελκύουν τις καρδίες των ψηφοφόρων γενικά μάχονται εκείνους που τους προσελκύουν τον νου. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα έπρεπε να εγκαταλείψετε την διανοητική βάση του κόμματος σας ή της υποψηφιότητάς σας ή ότι θα έπρεπε να υποτιμήσετε την διανόηση του ψηφοφόρου. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να βρείτε έναν τρόπο να δεσμεύσετε το μήνυμα της καμπάνιας σας στις πυρηνικές αξίες των ψηφοφόρων σας και να το καταστήσετε σαφές ότι κατανοείτε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά.

ΕΝΑ ΜΗΝΥΜΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΟΧΕΥΘΕΙ
Όταν το μήνυμα της καμπάνιας σας μιλάει σε όλους, στην πραγματικότητα δεν μιλάει σε κανέναν. Οι ψηφοφόροι που θα ψηφίσουν υπέρ σας είναι διαφορετικοί από εκείνους που δεν θα ψηφίσουν για εσάς και οι δύο ομάδες ψηφοφόρων έχουν διαφορετικές ανησυχίες. Η καμπάνια σας πρέπει να καθορίσει ποιες είναι οι διαφορές και να διασαφηνίσουν το μήνυμα σας στους υποστηρικτές σας. Σε πολλές περιπτώσεις, οι ψηφοφόροι χρειάζονται απλώς ξεκάθαρες πληροφορίες για το ποιος πραγματικά εκπροσωπεί τα ενδιαφέροντά τους. Εάν έχουν αυτή την πληροφορία, θα ψηφίσουν για εκείνον τον άνθρωπο. Οι πολιτικοί συχνά αποτυγχάνουν να παρέχουν την ξεκάθαρη πληροφορία. Φαίνεται να περιμένουν από τους ψηφοφόρους είτε κάπως να το γνωρίζουν αυτό χωρίς να τους το πει κανείς είτε να εντρυφήσουν σε όλα χωρίς να το επεξηγήσουν οι ίδιοι οι πολιτικοί.

ΕΝΑ ΜΗΝΥΜΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΞΑΝΑ ΚΑΙ ΞΑΝΑ
Από τη στιγμή που η καμπάνια σας ξεκαθαρίζει ποιο είναι το μήνυμα που θα πείσει τους στοχευόμενους ψηφοφόρους για την υποψηφιότητα σας, τότε πρέπει να επαναλαμβάνεται αυτό το ίδιο μήνυμα με κάθε ευκαιρία. Οι ψηφοφόροι δεν δίνουν προσοχή στην καμπάνια σας. Το ότι απλώς λέτε κάτι, αυτό δεν σημαίνει ότι εκείνοι ακούν ή θυμούνται τι είπατε. Για να αποτυπωθεί στους ψηφοφόρους, πρέπει να ακούσουν το ίδιο μήνυμα ξανά και ξανά με διαφορετικούς τρόπους. Επομένως, εάν αλλάξετε το μήνυμα σας, απλώς μπερδεύετε τους ψηφοφόρους.


Για ευκολότερη διά βουλήσεως πρόσβαση και απο-κωδικοποίηση:
www.pasok.gr
http://nd.gr/static/home.html
http://www.anexartitoiellines.gr/
http://www.xryshaygh.com/
http://www.kke.gr/
http://www.dimokratikiaristera.gr/
http://blog.ecogreens.gr/
http://www.syriza.gr/
http://topotami.gr/
Υποσημείωση:
Οι στόχοι του εγχειριδίου που περιλαμβάνει τα παραπάνω είναι όπως προαναφέρεται μέσα, αμιγώς δημοκρατικοί. Καλά να ξέρεις να διαμορφώνεις πολιτικό λόγο, καλά να ξέρεις να μιλάς με πειθώ, όμως διευρύνεις τη Δημοκρατία με οδηγίες για το περιτύλιγμα και όχι για το εσωτερικό της; όπως π.χ για Πολιτική Συνείδηση;

Ενδεικτικά ο ρόλος του NDI:


"Εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια διοχετεύονται μέσω του Γραφείου για τη Δημοκρατία, τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και την Εργασία (DRL),τη Πρωτοβουλία συνεργασίας της Μέσης Ανατολής (MEPI), την USAID.
Με τη σειρά τους, αυτές οι ομάδες αλλάζουν τη ροή των χρημάτων σε άλλους οργανισμούς, όπως το Διεθνές Ρεπουμπλικανικό Ινστιτούτο, το Εθνικό Δημοκρατικό Ινστιτούτο (NDI) και το Freedom House.
Η «Πρωτοβουλία Μέση Ανατολή», που ιδρύθηκε από την κυβέρνηση του George W Bush, το 2002, σε μια προσπάθεια να επηρεάσει την πολιτική στη Μέση Ανατολή- στον απόηχο της 11ης Σεπτεμβρίου - έχει ξοδέψει κοντά στα 900 εκατ. δολάρια σε «έργα δημοκρατίας» σε ολόκληρη την περιοχή."


ολόκληρο το άρθρο

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου