Τετάρτη 3 Οκτωβρίου 2012

Ζημίες ύψους 186 εκατ. ευρώ εμφάνισαν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ το 2011



Αρνητικό περιθώριο κέρδους (-1,75%) είχε ο κλάδος το 2011
Αρνητικό περιθώριο κέρδους (-1,75%) είχε ο κλάδος το 2011   (Φωτογραφία:  Ευρωκίνηση )

Αθήνα
Μεικτή εικόνα παρουσίασε η αγορά των σουπερμάρκετ (και οι αλυσίδες cash & carry) το 2011, καθώς, αν και παρατηρούνται οριακές αυξήσεις τόσο στον κύκλο εργασιών τους όσο και στα μεικτά κέρδη τους, παράλληλα -για πρώτη φορά μετά το ξέσπασμα της κρίσης- στα καθαρά αποτελέσματα προ φόρων τους καταγράφονται ζημίες.

Όπως προκύπτει από τα οικονομικά στοιχεία των δημοσιευμένων ισολογισμών των 115 μεγαλύτερων επιχειρήσεων του κλάδου, με πωλήσεις άνω των 5 εκατ. ευρώ το 2011, που συνέλεξε και επεξεργάστηκε η Direction Business Reports, σημειώθηκαν αυξήσεις 2,68% στον συνολικό κύκλο εργασιών και 0,38% στα συνολικά μικτά τους κέρδη, αλλά και ζημίες που έφτασαν τα 186 εκατ. ευρώ.

Συγκεκριμένα, οι συνολικές πωλήσεις των 115 επιχειρήσεων διαμορφώθηκαν σε 10,579 δισ. ευρώ το 2011, παρουσιάζοντας αύξηση 2,68%, από 10,303 δισ. ευρώ το 2010 (θα πρέπει να σημειωθεί ότι εάν εξαιρεθούν οι οκτώ υπερδωδεκάμηνες χρήσεις εταιρειών που περιλαμβάνονται στο συνολικό δείγμα της έρευνας και της μίας που προέρχεται από διάσπαση, τότε καταγράφεται οριακή αύξηση 0,32%).

Το συνολικό μικτό κέρδος παρουσίασε αύξηση κατά 0,38% σε σχέση με το 2010 και διαμορφώθηκε στα 2,1 δισ. ευρώ.

Το πιο ανησυχητικό γεγονός είναι ότι το συνολικό αποτέλεσμα προ φόρων είναι επιδεινωμένο για το 2011, καθώς διαμορφώθηκε σε ζημία ύψους 186 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 31,4 εκατ. ευρώ το 2010.

Αυτό είχε σαν συνέπεια να καταγραφεί και αρνητικό περιθώριο κέρδους για τον κλάδο (-1,75%).

Μειωμένο εμφανίζεται και το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων των εν λόγω επιχειρήσεων, έχοντας συρρικνωθεί κατά 17,07% και να διαμορφωθεί το 2011 σε 999,57 εκατ. ευρώ από 1,205 δισ. ευρώ το 2010. Αυξημένη κατά 30,32% το 2011 σε σχέση με το 2010 εμφανίζεται η σχέση ξένων προς ίδια κεφάλαια, που διαμορφώθηκε στο 4,79.

Οι πρώτες τρεις επιχειρήσεις βάσει πωλήσεων για το 2011 είναι η CARREFOUR - ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ με κύκλο εργασιών 1,833 δισ. ευρώ, η ΑΛΦΑ-ΒΗΤΑ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ με 1,538 δισ. ευρώ (+2,86% σε σχέση με το 2010) και η ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ με 1,261 δισ. ευρώ (+5,84% σε σχέση με το 2010). Το μερίδιο αγοράς που ελέγχουν οι εταιρείες αυτές ανέρχεται στο 43,78%

Την υψηλότερη κερδοφορία με βάση τα κέρδη προ φόρων του 2011 παρουσίασε η ΑΛΦΑ-ΒΗΤΑ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ με 41,02 εκατ. ευρώ, δεύτερη ήταν η ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ με 19,31 εκατ. ευρώ, τρίτη η METRO με 17,70 εκατ. ευρώ (+4,24% σε σχέση με το 2010), τέταρτη η ΜΑΣΟΥΤΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ με 16,59 εκατ. ευρώ (+8,48% σε σχέση με το 2010) και στην πέμπτη θέση βρέθηκε η ΕΝΑ - ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΕΣ ΑΓΟΡΕΣ με 9,25 εκατ. ευρώ.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου